Kontrola realizacji projektu

Szkolenie daje możliwość zdobycia 14 punktów PDU

Cel i adresaci szkolenia:


Projekt zawsze był poważnym wyzwaniem menedżerskim. „Pływający” zakres, terminy i zasoby szacowane na bazie niedokładnych przesłanek.
Warsztat opiera się o wiodące metodyki: Prince2, PMBOK przede wszystkim oraz o metodykę Agile.
Złożona układanka relacji wewnętrznych skonfrontowana często z relacją z dostawcami lub klientami, trudność opanowania kosztów projektowych, materializujące się ryzyko, relacje pomiędzy projektami w portfelach i programach, i wreszcie sam business case – zawsze odmienny od planowanego … Zaplanowanie projektu jest trudne, a utrzymanie projektu na oczekiwanym kursie bywa jeszcze trudniejsze.
Uczestnicy szkolenia otrzymują wskazówki dotyczące doboru i stosowania właściwych metod kontrolowania projektów stosownie do specyfiki projektu i etapu na jakim się znajduje. Rozmawiamy o obowiązkach kierownika projektu wobec jego przełożonych w komitetach sterujących i wobec koleżanek i kolegów z biur projektów, księgowości, zakupów i innych podobnych ważnych jednostek. Rozmawiamy też o obowiązkach tych jednostek wobec kierownika projektu.
Szkolenie jest warsztatem praktycznym dającym narzędzia i techniki które można zastosować zaraz po szkoleniu w realizowanych projektach.

Adresaci szkolenia:


  • Osoby które kierują projektami, ale chcieliby pogłębić swoją wiedzę w obszarze kontroli realizacji projektów w poszczególnych fazach realizacji,
  • Osoby które zapewniają wsparcie organizacji projektowej (PMO) i chcieliby ulepszyć sposóburuchamiania i kontroli realizacji projektów w organizacji,
  • Osoby pełniące w Organizacji role narzucające stosowanie pewnych procedur (zakupy, kadry, bezpieczeństwo IT itp.)

Zakres szkolenia:


  1. Zarządzanie projektem, programem, portfelem – streszczenie
    • Wprowadzenie do zajęć
    • Koncepcja projektu i zarządzania projektem
    • Projekt w portfelu
    • Projekt w programie
    • Projekt w relacji dostawca – zamawiający
  1. Strategiczne zarządzanie projektem
    • Miary dla business case projektu
    • Kontrola projektu z użyciem etapów zarządczych
    • Inicjowanie jako metoda weryfikacji zdolności do realizacji projektu
    • Kontrola wykonalności projektu z wykorzystaniem ryzyka
    • Ćwiczenia: business case, etapy zarządcze, ryzyko, jakość karty projektu
    • Kontrola dla kluczowych interesariuszy projektu
    • Kryteria i system pomiarowy dla zamknięcia projektu a cykl życia projektu i produktu
    • Role kontrolne w zespole projektu i poza zespołem projektu
    • Elementy kontroli w systemie zapewnienia jakości
    • Schemat etapu zarządczego
    • Ćwiczenia: interesariusze w rolach i ich potrzeby informacyjne w postaci miar i założeń do planu komunikacji, kontrola wdrożeń.
  1. Zakres, harmonogram, budżet – ogólnie
    • Kontrola postępu prac – techniki oceny stanu zaawansowania, kamienie milowe, dopasowanie planu do wymagań kontrolnych
    • Obsługa spraw nie będących zmianami
    • Ogólna kontrola zmian
    • Ćwiczenia: kryteria odbioru, polityka rezerw, obsługa spraw z eskalacjami, obsługa planu naprawczego dla projektu 
  1. Zakres, harmonogram, budżet – zamawiający – wykonawca
    • Współpraca na gruncie umowy
    • Budżet zasobowy wykonawcy i zamawiającego
    • Ćwiczenia: procedura kontroli zmian na gruncie zamawiający – wykonawca, procedury odbiorowe, kontrola wykorzystania rezerw 
  1. Przegląd ogólnej kontroli projektu
    • Przegląd ćwiczeń z dnia pierwszego
    • Dopasowanie systemu kontroli do charakterystyki projektu – dyskusja narzędzi, technik, metod 
  1. Raporty i rutynowa komunikacja
    • Raporty
    • Spotkania statusowe
    • Wywiad projektowy
    • Ćwiczenia: plan komunikacji, wykrywanie patologii komunikacyjnych 
  1. Earned Value Management
    • Stosowanie EVM i wskaźniki
    • Ćwiczenia: ocena stanu projektu, test  
  1. Wybrane symptomy problemów z projektem w ćwiczeniach i przykładach
    • „Szacuj by wygrać”
    • Współpraca z Komitetem Sterującym
    • Morale zespołu
    • 99% zaawansowania
    • Milcząca druga strona umowy
    • Zatwierdzenie etapu do realizacji
  1. Uzupełniające techniki i metody kontroli projektu
    • Audyt projektu
    • Kontrola w kontraktach T&M a kontrola w kontraktach fixed price (głównie w projektach realizowanych wg. Prince2 lub PMBOK)
    • Kontrola w kontraktach optional scope dostoswanych do medyk typu Agile
    • Kontrola projektu w portfelu: synergie, kanibalizmy, sprzeczności
    • Ćwiczenie podsumowujące

Zapisz sie na szkolenie →

Liczba PDU: 14

Czas trwania: 2 dni

koszt udziału w szkoleniu otwartym – 1.800 PLN

termin szkolenia otwartego – 26-27.10. 2017


Do pobrania:


Szkolenia afiliowane przy PMI ®

Klienci, wybrali również:

Szacowanie projektów


Zobacz →

Zarządzanie portfelem projektów


Zobacz →

Klienci


Pomogliśmy wielu najlepszym firmom z różnych sektorów gospodarki, skontaktuj się z nami, aby do nich dołączyć