Praktyka zarządzania projektami w oparciu o PMBOK®Guide 5th ed.

Możliwość uzyskania 23 punktów PDU

Cel i adresaci szkolenia:


Celem szkolenia jest podniesienie efektywności działań uczestników szkolenia w projektach prowadzonych w organizacji. Realizujemy to poprzez dostarczanie praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania projektami, ze szczególnym uwzględnieniem ról, narzędzi pracy oraz reguł i zasad postępowania na podstawie standardu PMBOK® Guide 5th.ed.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:


  • wiedzą o podstawowych zasadach obowiązujących w projektach
  • warsztatowym doświadczeniem ćwiczeń w wybranych metodach i narzędziach wykorzystywanych w zarządzaniu projektami
  • rozumieniem istoty planowania i realizacji projektu w ujęciu pogrupowanym w wiązki tematyczne
    • Trójkąt: Zakres – Koszt – Czas
    • Ludzie w projekcie
    • Dynamika zarządzania projektem
    • Zarządzanie ryzykiem i jakością

Metoda prowadzenia szkolenia:


Proponujemy warsztatową metodę szkoleń, która zapewnia maksymalną aktywizację uczestników, lepsze przyswajanie wiedzy oraz skuteczniejsze nabywanie i rozwijanie umiejętności praktycznych.

Metoda ta pozwala adaptować sposób przekazywania wiedzy, dzięki czemu możliwe jest bieżące dostosowanie zakresu i metod prowadzenia zajęć do poziomu wiedzy i umiejętności uczestników.

Stosowane podczas szkolenia/warsztatu metody dydaktyczne to:

  • Ćwiczenia (zadania realizowane indywidualnie lub w 2-3 osobowych grupach)
  • Grupy zadaniowe (problemy do opracowania przez kilkuosobowe zespoły)
  • Grupy dyskusyjne (wymiana doświadczeń na forum całej grupy)
  • Studia przypadków
  • Mini-wykłady (podsumowania, systematyzacja materiału)

Miernikiem jakości powyższej propozycji jest zdolność uczestników zajęć do zastosowania wybranych metod/technik/wzorców bezpośrednio po zakończenia szkolenia, w ramach swoich bieżących obowiązków pełnionych w projekcie.

Adresaci szkolenia:


Szkolenie jest adresowane do osób, które mają powierzone w projektach określone role i odpowiedzialności, potrzebują rozumienia profesjonalnych struktur, reguł i dynamiki projektu.
W szczególności adresatami są kierownicy i liderzy zespołów projektowych a także te osoby z działów funkcjonalnych organizacji, które mają wpływ na bieg projektu i są silnie związane z jego wynikami.

Zakres szkolenia:


DZIEŃ I

1. Wprowadzenie

  • Cele szkolenia
  • Standardy i metodyki zarządzania projektami
  • Przedstawienie uczestników
  • Omówienie zakresu szkolenia

2. Wprowadzenie do zarządzania projektami

  • Podstawowe definicje
  • Środowisko projektowe
  • Cykl życia projektu i procesu
  • Jakie są główne ryzyka projektowe?
  • Obszary wiedzy zarządzania projektem
  • Zarządzanie Integralnością projektu
  • Projekt, Program, Portfel
  • Typy struktur organizacyjnych
  • Biuro Zarządzania Projektem
  • Interesariusze projektu
  • Zarządzanie Interesariuszami

3. Dyskusja n.t. przykładowych projektów, analiza przypadków

Warsztat

Praca zespołowa:

  • Przygotowanie Karty Projektu
    (rozpoznanie interesariuszy, oczekiwań, metody zbierania i analizy informacji)

4. Trójkąt projektu: Zakres

  • Wymagania projektowe
  • Produkty projektu
  • Struktura Podziału Prac
  • Jakość pracy I jakość produktów
  • Kompletacja produktów

5. Dyskusja n.t. przykładów wykorzystania zasad zarzadzania zakresem w projektach

Warsztat

Praca zespołowa:

  • Tworzenie Struktury Podziału Prac (produkty, dekompozycja zakresu, szacowanie eksperckie, podział na zadania)

DZIEŃ II

1. Trójkąt projektu: czas i koszty

  • Czas:
    • Wykres Gantta
    • Metoda Scieżki Krytycznej
    • Metoda Łańcucha Krytycznego
    • Fazy, kamienie milowe
    • Techniki estymacji
    • Techniki: buffering, fast tracking, crashing
  • Koszty:
    • Projekt jako inwestycja
    • Metody estymacji budżetu
    • Całkowity koszt posiadania
    • Metoda Wartości Wypracowanej (EVM)

2. Przykłady praktycznego zastosowania zasad zarządzania budżetem i harmonogramem w projektach

3. Warsztat
Praca zespołowa

  • Harmonogram projektu (szacowanie czasu metodą PERT, tworzenie diagramu sieciowego i harmonogramu)

4. Zarządzanie ludźmi w projekcie

  • Role i odpowiedzialności
  • Zagadnienia motywacji (teorie motywacji, systemy premiowe)
  • Budowa zespołu projektowego
  • Egzekwowanie zleconej pracy

Warsztat
Praca zespołowa

  • Dobór i alokacja zasobów projektowych(ustanawianie ról, komunikacji, przydział pracy i odbieranie wyników prac, źródła sukcesu pracy zespołowej)

DZIEŃ III

1. Zarządzanie ryzykiem

  • Planowanie i kontrola ryzyka
  • Identyfikacja, analiza i ocena ryzyka
  • Odpowiedzi na ryzyko
  • Ocena wpływu ryzyka na projekt
  • Techniki zarządzania ryzykiem

2. Dyskusja n.t. przykładów wykorzystania zasad zarządzania ryzykiem w projektach
3. Warsztat
Praca zespołowa

  • Zarządzanie ryzykiem (lista ryzyk, ocena ryzyka i planowanie odpowiedzi na ryzyko, analiza jakościowa i ilościowa)

4. Zarządzanie jakością

  • Co to jest jakość?
  • Przegląd systemu jakości
  • Techniki analizy i pomiaru
  • Techniki i narzędzia zarządzania jakością
  • Koszt jakości

Warsztat
Praca zespołowa

  • Określanie oczekiwań, pomiar postępów i kontrola jakości (ocena postępu prac, techniki narzędzia zarządzania jakością)

5. Zarządzanie komunikacją w projekcie – aspekt miękki
Zarządzanie zakupami i dostawcami
Typy kontraktów i ich ryzyka
Zarządzanie interesariuszami projektu
Zamknięcie projektu
Podsumowanie

Zapisz się →

Ilość PDU: 23

Czas trwania: 3 dni

Grupa: 8-12 os.

koszt udziału w szkoleniu otwartym – 2.100

termin szkolenia otwartego -10-12. 05. 2017


Do pobrania:


Szkolenia afiliowane przy PMI ®

Klienci, wybrali również:

Przygotowanie do certyfikacji PMP (w oparciu o PMBOK 5th.ed.)


Zobacz →

Najlepsze praktyki zarządzania projektami w oparciu o wiodące metodyki


ZOBACZ

Efektywne zarządzanie ryzykiem w projekcie (wg. PMBOK 5th.e.d)


Zobacz →

Klienci


Pomogliśmy wielu najlepszym firmom z różnych sektorów gospodarki, skontaktuj się z nami, aby do nich dołączyć